شنبه ۲۱ بهمن ۰۲

جی پی اس ماشین

۴ بازديد


دستگاه جی پی اس ماشین و ردیاب خودرو با یکدیگر متفاوت هستند. جی‌پی‌اس درون خودرو نصب می‌شود و با داشتن یک نمایشگر در دید راننده است که موقعیت و مسیر مقصد را نشان می‌دهد. ردیاب خودرو به‌صورت مخفی و پنهان از دید نصب می‌شود و موقعیت مکان خودرو را برای صاحب آن مشخص می‌کند. ردیاب‌ها در کنار فناوری جی‌پی‌اس از سیستم جی پی ار اس نیز استفاده می‌کنند به همین دلیل برای نصب نیاز به سیم‌کارت دارند تا کاربر بتواند از راه دور نیز موقعیت‌یابی کند؛ اما درجی‌پی‌اس این امکان فراهم نیست و باید دستگاه در دید باشد تا بتوان موقعیت‌یابی کرد.

بهترین جی پی اس خودرو مکان و مسیر حرکت را به راننده نشان می‌دهد، اما زمانی که راننده در خارج از خودرو است امکان مشاهده موقعیت مکانی خودرو برای او وجود ندارد. برای ردیابی با جی‌پی‌اس به یک دستگاه ردیاب نیاز است تا با نصب آن بر روی یک وسیله نقلیه اطلاعات در مورد مکان دقیق و حرکات بعدی را نشان دهد و امکان ردیابی نیز فراهم شود.

انواع جی پی اس خودرو                   

در دنیای پیشرفته امروزی تکنولوژی جی‌پی‌اس GPS به‌صورت گسترده در صنعت خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرد. جی‌پی‌اس یک سیستم موقعیت‌یابی است که بدون وجود یک دستگاه امکان موقعیت‌یابی با آن وجود نخواهد داشت. دستگاه جی‌پی‌اس این مشکل را بر طرف کرده و با دریافت سیگنال‌ از ماهواره‌ها موقعیت مکانی را در هر نقطه‌ای از کره زمین که هستند بدون نیاز به اتصال به اینترنت نشان می‌دهد. دستگاه جی‌پی‌اس در انواع و اندازه‌های مختلف متناسب با نیازها طراحی شده‌ است. بهترین جی پی اس خودرو با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها نقطه‌یابی، جهت‌یابی، ثبت موقعیت مکانی و مسیریابی را انجام می‌دهد. انواع جی‌پی‌اس عبارت‌اند از:

  • جی‌پی‌اس دستی: افرادی که به مکان‌یابی دقیق در طبیعت نیاز دارند؛ مانند کوهنوردان، نظامیان، نقشه‌برداران از دستگاه ‌ GPS دستی استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها دارای آنتن‌های قوی و نمایشگر هستند و امکان ثبت نقاط و اندازه‌گیری مساحت دارند.
  • جی‌پی‌اس مچی: این دستگاه با اندازه کوچک‌تر و ظاهری زیبا، اطلاعات موقعیتی را به کاربر ارائه می‌دهد و امکان مسیریابی و جهت‌یابی را برای‌ ورزشکاران و علاقه‌مندان به فعالیت‌های طبیعت‌گردی کمک می‌کند فراهم می‌کند.
  • جی‌پی‌اس خودرو: این دستگاه از انواع جی پی اس خودرو است که به‌عنوان مسیریاب یا رهیاب استفاده می‌شود. این دستگاه روی ماشین نصب می‌شود و به رانندگان امکان موقعیت‌یابی دقیق را می‌دهد. بهترین جی پی اس خودرو با نمایشگری که دارد در مسیریابی به رانندگان کمک می‌کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.