شنبه ۲۱ بهمن ۰۲

گیت وی صنعتی

۴ بازديد


گیت وی صنعتی به سخت افزاری گفته می شود که وظیفه تبدیل آنالوگ به دیجیتال را دارد و با استفاده از آن می توان دستگاه های قدیمی مانند تلفن، دستگاه فکس و سایر دستگاه های آنالوگ را به شبکه متصل کرد. 

در واقع این دستگاه ترافیک آنالوگ را به بسته های داده که قابل انتقال درشبکه می باشند تبدیل می کند. این سخت افزاربه طورکلی به سه دسته آنالوگ، دیجیتال و GSM تقسیم می شود.

گیت وی های آنالوگ برای ایجاد ارتباط بین دستگاه های آنالوگ مانند تلفن های قدیمی و سیستم ویپ (VOIP) می باشد که شامی دو مدل FXO و FXS می باشد.
گیت وی FXO: این دستگاه خطوط تلفن آنالوگ را به سیستم تلفنی ویپ متصل کرده و با استفاده از آن می توان از طریق خطوط آنالوگ تماس ویپ برقرار کرد. اکثر FXO های از هر برندی دارای قابلیت اکو کنسلر می باشند که مشکلاتی مانند برگشت صدا، نویز و کیفیت نامطلوب صدا را از بین می برد.
گیت وی FXS: با استفاده ازاین دستگاه می توان در صورتی که زیر ساخت ارتباطی سنتی بوده و ازدستگاه های آنالوگ استفاده می شود، این دستگاه های را درشبکه تلفنی ویپ قابل استفاده کرد. همچنین FXS قابلیت ایجاد ارتباط بین سانترال های قدیمی (PBX) و سیستم تلفن ویپ (IP-PBX) را دارد.

از این دستگاه برای اتصال خط های تلفن دیجیتال E1 به مرکز تلفن VOIP استفاده می شود. در واقع با استفاده از این دستگاه دیجیتال می توان بین خطوط دیجیتال و تلفن های ویپ ارتباط برقرار کرد. این دستگاه دارای تعداد پورت های مختلفی می باشد که به تعداد خط و دستگاه هایی که می خواهید به این سخت افزار وصل کنید، بستگی دارد. از وظایف دیگر این دستگاه می توان به برقراری ارتباط بین سیستم های تلفن قدیمی (PBX) به سیستم IP اشاره کرد.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.