پنجشنبه ۲۱ دی ۰۲

انواع ردیاب

۲ بازديد


انواع ردیاب آهنربایی برای ردیابی خودروها
 دیگر دردسر ردیاب‌های سیمی را ندارد و بدون تغییر در سیستم برق‌کشی ماشین نصب و موقعیت‌یابی خواهد کرد. این ردیاب به بدنه خودرو متصل می‌گردد و نوعی ردیاب بیرونی است. کار با ردیاب آهنربایی یا ردیاب مگنتی آسان است و با فعال‌سازی سیم‌کارت و اتصال به بدنه خودرو عمل خواهد کرد. ردیاب آهنربایی با نام‌هایی چون ردیاب مغناطیسی، ردیاب نظامی، ردیاب شارژی، مگنت نظامی و ردیاب پلیسی نیز شناخته می‌شود.

کاربرد ردیاب آهنربایی بسیار گسترده بوده و قابل‌نصب روی خودروهای شخصی، ماشین‌های سنگین، موتورسیکلت، دوچرخه، کانتینرهای حمل‌ونقل، تراکتور، قایق، ماشین‌های نظامی و… است. این ردیاب دقت بالایی در ردیابی و تعیین موقعیت مکانی ماشین دارد و برای افزایش امنیت خودرو بهترین گزینه است. ردیاب آهنربایی قابلیت حمل راحت، جابه‌جایی و حتی جاسازی در کوله یا چمدان را نیز دارد. وب‌سایت تلتونیکا یکی از معتبرترین مجموعه‌های واردکننده تجهیزات ردیابی خودرو و شبکه در ایران است. این مجموعه با ارائه باکیفیت‌ترین ردیاب‌های خودرو در تلاش برای جذب اعتماد و پشتیبانی مستمر از مشتریان است.

آشنایی با ردیاب آهنربایی برای ردیابی خودروها

ردیاب آهنربایی برای ردیابی خودورها یک دستگاه کوچک هوشمند برای ردیابی است که قابل‌حمل بوده و نیازی به سیم‌کشی ندارند. این ردیاب با داشتن باتری داخلی بدون نیاز به نصب و اتصال به برق در هر جایی از ماشین یا اجسام فلزی ماشین متصل می‌گردد. ردیاب‌های آهنربایی به‌عنوان ابزار چندکاره شناخته می‌شوند که قابلیت استفاده برای تمامی وسایل نقلیه اعم از خودروهای شخصی، کامیون‌ها، قایق‌ها، موتورسیکلت‌ها، دوچرخه‌ها، اتوبوس‌ها و… را دارند. این نوع ردیاب نیاز به نصب سخت و پیچیده ندارد و برای ردیابی تمامی وسایل شخصی نیز می‌توان آن را در کوله یا چمدان قرارداد.

ردیاب آهنربایی یک راه‌حل ساده و کارآمد برای ردیابی وسایل نقلیه است؛ چرا که نیازی به نصب نداشته، کوچک و قابل‌حمل بوده و به‌راحتی قابل‌انتقال به وسیله‌های نقلیه دیگر است. تفاوت ردیاب آهنربایی و ردیاب سیمی در نصب و راه‌اندازی، قابلیت حمل و کاربری آن‌ها است. طراحی ردیاب‌های آهنربایی به‌گونه‌ای است که در هر نقطه‌ای از ماشین قابل‌نصب و مخفی‌شدن هستند. این نوع ردیاب در کمترین زمان و بدون نیاز به‌صرف هزینه برای نصب متصل می‌گردد.

ردیاب آهنربایی برای ردیابی خودروها با اندازه بسیار کوچک و پرتابل به‌راحتی قابل‌حمل است و می‌توان آن را جابه‌جا کرد. ردیاب سیمی برای تأمین شارژ خود و عمل‌کردن باید به برق خودرو متصل گردد، نصب آن پیچیده، زمان‌بر و نیازمند صرف هزینه است، ردیاب سیمی برخلاف آهنربایی قابلیت انتقال به ماشین دیگر را ندارد؛ اما پس از سرقت دیگر نگرانی تمام‌شدن شارژ ردیاب وجود ندارد. هر فرد باتوجه‌به نیاز خود و کاربری می‌تواند از میان انواع ردیاب خودرو انتخاب نماید.

نصب و کار با ردیاب آهنربایی چگونه است؟

ردیاب آهنربایی دارای باتری داخلی است و برای نصب نیازی به سیم‌کشی‌های سیمی ندارد. این دستگاه به تمام بخش‌های فلزی خودرو متصل می‌گردد؛ اما بهتر است در داخل کابین خودرو، داخل درب‌ها و صندوق‌عقب قرار داده نشود. در این قسمت‌ها به دلیل وجود حصار در اطراف ردیاب، عملکرد ردیاب مختل می‌شود و امواج رد نمی‌شوند. مراحل نصب ردیاب آهنربایی برای ردیابی خودروها به‌صورت زیر است:

  • تهیه نمودن سیم‌کارت دارای جی‌پی‌اس
  • فعال‌نمودن سیم‌کارت
  • گذاشتن سیم‌کارت در داخل دستگاه ردیاب
  • وارد نمودن شماره‌های پشتیبانی یا SOS
  • نصب ردیاب آهنربایی و اتصال به بدنه خودرو

ردیاب آهنربایی یک آهنربای بسیار قوی دارد که به کمک آن به نقاط فلزی خودرو متصل می‌گردد. ردیاب باید در محلی نصب شود که کیفیت آنتن‌دهی بالا است و احتمال وجود مانع کم است. سیم‌کارت درون دستگاه باید با اپراتور در تماس باشد و همیشه آنتن بدهد تا بتوان خودرو را موقعیت‌یابی کرد. بهترین قسمت برای نصب ردیاب آهنربایی برای ردیابی خودروها، قسمت زیر خودرو و در امتداد شاسی و یا در نزدیکی  باک خودرو است. این قسمت از خودرو کمتر دچار آسیب می‌شود و آنتن‌دهی آن خوب است.

ردیاب خودرو باید از دید افراد پنهان باشد و برای دریافت بهتر سیگنال GPS، یک خط دید واضح به آسمان داشته باشد و برای اطمینان از ردیابی بدون وقفه از یک منبع تغذیه پشتیبان استفاده کرد. ردیاب‌های آهنربایی دارای ویژگی‌های geofencing هستند و می‌توان برای آن محدوده جغرافیایی مجاز تعریف کرد. با این عمل مرزهای مجازی رانندگی وسیله نقلیه تنظیم می‌شود و زمانی که خودرو از آن مرزها عبور کند، مالک خودرو هشدار دریافت می‌کند.

ردیاب را می‌توان طوری تنظیم کرد که گزارش منظم در مورد مکان، سرعت و سایر داده‌های مهم خودرو ارائه دهد. همچنین بر اساس آن فعالیت‌های مشکوک را شناسایی کرد و با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها وضعیت رانندگی، مسیریابی بهینه و مدیریت سوخت را بهبود داد.

کاربرد ردیاب آهنربایی برای ردیابی خودروها

ردیاب آهنربایی یا ردیاب مغناطیسی یکی از پراستفاده‌ترین ردیاب‌ها برای جلوگیری از سرقت خودرو و افزایش امنیت آن است. این ردیاب دارای باتری داخلی است و زمانی که روشن باشد عملیات موقعیت‌یابی را انجام می‌دهد. بهتر است در هنگام خرید به ظرفیت و طول عمر باتری آن دقت شود تا در مواقع حساس یا مسافت‌های طولانی خاموش نشود. ردیاب آهنربایی برای ردیابی خودروها کاربرد و مزایای فراوانی دارد؛ چرا که به‌راحتی قابل‌نصب است و می‌توان آن را جابه‌جا کرد.

کاربرد ردیاب آهنربایی فقط محدود به یک نوع خودرو نیست؛ بلکه بر روی تمامی وسایل نقلیه و حتی وسایل شخصی و فردی نیز قابل‌نصب و استفاده است. مزایای این نوع ردیاب عبارت‌اند از:

  • تنوع کاربری بالا (قابل‌نصب روی خودروهای شخصی، کانتینرهای حمل‌ونقل، ماشین‌های سنگین، موتورسیکلت، دوچرخه، تراکتور، قایق، ماشین‌های نظامی و…)
  • دارابودن بدنه‌ای محکم در برابر آب، گرما، سرما، لرزش، تکان و انواع شرایط نامساعد جوی
  • دارابودن باتری پرقدرت با کارکرد طولانی
  • ارسال پیامک هشدار به ردیاب
  • ردیاب آهنربایی برای ردیابی خودروها دارای وزن سبک و قابلیت نصب آسان
  • نصب آسان ردیاب آهنربایی خودرو
  • افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت خودرو
  • دقت بالا در ردیابی لحظه‌ای خودرو
  • دارابودن آهنربای قوی و قدرتمند
  • دارابودن آنتن‌دهی داخلی
  • دریافت هشدار در زمان جداشدن از خودرو
  • دارابودن اپلیکیشن جهت ردیابی آنلاین
  • قابلیت اتصال با لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و همچنین نرم‌افزارهای اندرویدی و ios
  • دارای حافظه داخلی و ذخیره اطلاعات مسیرهای طی شده
  • امکان تعریف محدوده جغرافیایی و دریافت هشدار در صورت خروج از آن
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.