پنجشنبه ۲۱ دی ۰۲

ردیاب ماشین

۴ بازديد


پیشرفت تکنولوژی و افزایش توانایی افراد در استفاده از انواع ابزارهای امنیتی علاوه بر نتایج مثبت، پیامدهای منفی چون ایجاد راه‌های جدید برای سرقت نیز داشته است. ردیاب دستگاهی کوچک است که با استفاده از سیستم موقعیت‌یابی راهی مطمئن برای تأمین امنیت جانی و مالی افراد است. ردیاب قابل‌نصب برای انواع وسایل نقلیه سبک‌وسنگین است و برای جلوگیری از سرقت و یافتن ماشین بعد از سرقت کارایی دارد. انواع ردیاب ماشین بر اساس نحوه نصب، نحوه اتصال و تکنولوژی متنوع و گسترده است که متناسب با استفاده انتخاب می‌شوند.

 ردیابی آنلاین، اطلاع‌رسانی در مواقع اضطراری و قابلیت نصب بر روی انواع خودرو از ویژگی های بهترین ردیاب خودرو است. نظارت بر عملکرد راننده خودرو و نظارت بر مصرف سوخت و صرفه‌جویی با ردیاب ممکن خواهد شد؛ اما ردیابی که کیفیت ساخت بالا داشته و پیشرفته باشد. برندهای مختلفی از ردیاب خودرو در کشور موجود است که یکی از بهترین مارک ردیاب خودرو Teltonika است. این برند طیف گسترده‌ای از محصولات ردیابی خودرو را متناسب با نیاز مشتریان خود تولید و عرضه می‌نماید و به طور مداوم محصولات خود را ارتقا می‌دهد. تلتونیکا در بخش تجهیزات ردیابی خودرو یعنی کلیه اقدامات طراحی، ساخت و تأمین ردیاب‌های جی‌پی‌اس بیش از 15 سال سابقه فعالیت داشته و بیش از 8 میلیون دستگاه ردیاب باکیفیت تولید کرده است.

ردیاب خودرو و کاربرد آن

ردیاب‌های خودرو دستگاه‌های کوچکی مانند دزدگیر هستند که سیم‌کارت درون آن قرار می‌گیرد. ردیاب با استفاده از سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) یا فناوری فرکانس بسیار بالا (VHF) موقعیت مکانی خودرو را ردیابی می‌کنند. این وسیله کوچک یا با باتری درون خود کار می‌کند و یا به سیم‌کشی خودرو متصل می‌شود. در بازار ایران ردیاب در سایز و قیمت‌های متفاوت وجود دارد. یکی از بهترین مارک ردیاب خودرو تلتونیکا است که کلیه مراحل ساخت آن توسط این مجموعه انجام می‌شود. استفاده از ردیاب‌ها در مناطقی که خطر سرقت خودرو بالا بوده و در میان شرکت‌های کرایه خودرو رایج‌تر است.

برای استفاده از این دستگاه هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و روی هر گونه وسیله نقلیه از جمله انواع خودرو و ماشین سبک‌وسنگین و حتی موتورسیکلت به‌آسانی قابل‌نصب است. قابلیت و ویژگی های بهترین ردیاب خودرو متفاوت است و کاربرد آن‌ها متناسب با نوع دستگاه فرق دارد؛ اما از مهم‌ترین کاربرد همه ردیاب‌ها می‌توان به قابلیت مشاهده مسیر طی شده توسط خودرو با اطلاعات دقیق مانند تاریخ و زمان اشاره کرد. کاربردهای گسترده ردیاب عبارت‌اند از:

  • ارائه گزارش از مسیرهای طی شده در طول زمان
  • موقعیت‌یابی دقیق و لحظه‌ای خودرو در بهترین مارک ردیاب خودرو
  • روشن و خاموش‌کردن ماشین از راه دور
  • اعلام هشدار عبور از سرعت مجاز
  • امکان تعیین محدوده جغرافیایی مجاز (جئوفنسینگ)
  • امکان درخواست کمک اضطراری با دکمه SOS
  • پیداکردن خودروی مسروقه به کمک موقعیت‌یابی دقیق
  • نظارت بر عملکرد راننده خودرو
  • نظارت بر مصرف سوخت و صرفه‌جویی
  • کنترل از راه دور خودرو در هر نقطه از جهان
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.