پنجشنبه ۲۱ دی ۰۲

جی پی اس خودرو

۴ بازديد


یکی از مهم‌ترین و مدرن‌ترین تجهیزات پیشرفته در صنعت خودرو تکنولوژی جی‌پی‌اس است. این دستگاه با اهداف ردیابی و مدیریت خودروهای شرکتی، افزایش امنیت خودرو و جلوگیری از سرقت و پایش سرعت و رفتار رانندگان مورداستفاده قرار می‌گیرد. دستگاه جی پی اس خودرو طیف وسیعی از کاربردها را دارد و با نصب بر روی وسیله نقلیه موقعیت مکانی دقیق و حرکات بعدی را نشان می‌دهد. جی‌پی‌اس دستی، مچی و جی‌پی‌اس خودرو از انواع جی‌پی‌اس است که انواع جی پی اس خودرو متنوع و گسترده هستند که هر کدام مزایا و ویژگی های متفاوتی دارند.

در بازار ایران جی‌پی‌اس در انواع مختلف باقیمت‌های متفاوت موجود است که برخی از این دستگاه‌ها وارد شده و برخی در کشور تولید شده‌اند. برای خرید بهترین جی ‌پی‌ اس خودرو باید به‌دقت موقعیت‌یابی، گارانتی و داشتن سرور اختصاصی داخلی توجه نمود. نمایندگی تلتونیکا از باسابقه‌ترین و معتبرترین شرکت‌ها در زمینه ردیاب خودرو و دستگاه جی‌پی‌اس خودرو است که بیش از 8 میلیون دستگاه ردیاب تولید کرده است.

دستگاه جی پی اس خودرو چیست؟

جی‌پی‌اس GPS مخفف عبارت Global Positioning System به معنای سیستم موقعیت‌یاب جهانی است. این سیستم شامل شبکه‌ای از ماهواره‌ها می‌شود که به‌دور زمین می‌چرخند و موقعیت مکانی و زمانی یک شی یا یک فرد را به زمین ارسال می‌کنند. فناوری GPS ابتدا در دهه 1960 برای کاربردهای نظامی استفاده می‌گردید و  سرانجام در سال 1983 برای استفاده عموم در دسترس قرار گرفت و با گذشته دهه‌ها پیشرفت‌ها زیادی داشته است. در حال حاضر GPS طیف وسیعی از کاربردها مانند تمرینات نظامی در سراسر جهان و کمک به رانندگان برای مسیریابی دارد. جی‌پی‌اس یک سیستم موقعیت‌یابی است و بدون دستگاه نمی‌تواند اطلاعاتی ارسال کند. دستگاه‌ جی‌پی‌اس با الگوریتم‌های پیچیده و قدرتمندترین آنتن‌ها سیگنال‌های GPS را از ماهواره‌ها در هر نقطه‌ از کره زمین دریافت می‌کنند و بدون نیاز به اینترنت مکان را موقعیت‌یابی می‌کنند. بهترین جی پی اس خودرو قدرت مکان‌یابی بالایی دارد و سریع‌تر اطلاعات را نشان می‌دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.